Algemene verkoopvoorwaarden
DEEL 1: ALGEMENE HUURVOORWAARDEN VAN DE VESTIGING La Fenaison
ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN
De reservering is overeengekomen met de verhuurder FINK Alain Vincent, 25-04-1971
· Woonplaats: Francheville, 17B – 4970 STAVELOT
· Telefoon: +32 471385142
· E-mailadres: a.fink@skynet.be
· Bankrekening (van de verhuurder): IBAN BE69 7320 7397 4978 (BIC: CREGBEBB)
Het contract is een toeristisch huurcontract. De huurperiode vormt een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet tot stand zou zijn gekomen. De huurder mag in het gehuurde geen hoofdverblijfplaats vestigen.
De accommodatie beschikt over 1 accommodatie met een capaciteit van 3 personen in Francheville 17C – 4970 Stavelot.
Bij wijze van uitzondering en op voorafgaand schriftelijk verzoek van de huurder, kan de eigenaar, onder voorwaarden, instemmen met de aanwezigheid van een 4e persoon.
De huurder is verplicht de in de huurovereenkomst vermelde maximale capaciteit te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van het contract, op kosten van de huurder, waarbij de huursom definitief verworven blijft door de verhuurder.
De huurder dient op de aangegeven dag en tijdstip te arriveren. Bij late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder hiervan op de hoogte te stellen.
De accommodatie voldoet aan de huidige normen en wetgeving (bouwvergunningen, voorafgaande toestemmingen, brandveiligheidsnormen, etc.).
ARTIKEL 2: VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST
De huur is effectief na betaling van de prijs van het verblijf (100% van het bedrag):
·worden verzameld via het beveiligde betalingssysteem (Stripe) bij online boeking; (Nog geen aanvraag)
· hetzij te betalen op het bankrekeningnummer van de verhuurder binnen 5 dagen na ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher), hetzij de bevestiging per e-mail.
Tenzij anders vermeld in de gereserveerde aanbieding, is bij de prijs van het verblijf niet inbegrepen:
· Borg: € 150,00 (honderdvijftig euro)
· Eindschoonmaak: € 50,00 (vijftig euro) - verplicht bij boeking
ARTIKEL 2bis: DE DEPOSITO
De borgsom, ten bedrage van € 150,00 (honderdvijftig euro), dient 5 dagen voor het verblijf te worden overgemaakt op het bankrekeningnummer van de verhuurder of contant te worden gestort bij aankomst.
De verhuurder behoudt zich het recht voor om de toegang tot het etablissement te weigeren indien de waarborgsom niet is betaald.
De borg wordt binnen 10 dagen na vertrek teruggestort, mits er geen schade is geconstateerd aan de accommodatie, de bijgebouwen en de omgeving.
De waarborgsom is bedoeld ter dekking van alle schulden die de huurder bij teruggave van het gehuurde nog aan de verhuurder verschuldigd is.
Bij geschillen kan de verhuurder, onder zijn verantwoordelijkheid, de waarborgsom inhouden totdat de verantwoordelijkheden duidelijk zijn vastgesteld.
Indien blijkt dat de huurder niet aansprakelijk is voor de gevorderde bedragen en de waarborgsom geheel of gedeeltelijk dient te worden terugbetaald, is de verhuurder over het uiteindelijk terug te betalen bedrag wettelijke rente verschuldigd.
ARTIKEL 3: SOLIDARITEIT
Indien er sprake is van meerdere huurders, is degene die de reservering heeft gemaakt, aansprakelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.
ARTIKEL 4: TE LAAT BETALEN
Indien de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur annuleren per aangetekende brief of per e-mail de dag na de geplande betalingsdatum.
Deze clausule is niet van toepassing op late boekingen.
ARTIKEL 5: ANNULERINGEN – VOORTIJDIG VERTREK – NO-SHOW
a) Annulering door de huurder
Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de verhuurder.
De annuleringsvoorwaarden zoals vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.
In geval van overmacht voor een van beide partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die in onderling overleg tussen partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering, af te trekken bij een toekomstig verblijf).
Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.
b) Annulering door de verhuurder
Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de huurder.
De annuleringsvoorwaarden zoals vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of overmacht) voor een van beide partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die in onderling overleg tussen partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering, af te trekken bij een toekomstig verblijf).
Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.
c) Voortijdig vertrek
Het vroegtijdig vertrek van de huurder geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfskosten.
d) Niet verschijnen van de huurder
Indien de huurder niet binnen 24 uur na de in het contract vermelde aankomstdatum verschijnt:
· de reservering wordt automatisch nietig;
· de betalingen blijven verworven door de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt het resterende bedrag bij de huurder op te eisen;
· de verhuurder over zijn onroerend goed kan beschikken.
ARTIKEL 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING
a) Brandverzekering
De huurder dient een brandverzekering (vakantie) af te sluiten voor alle schade die hij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.
De huurder verklaart, na controle, voor deze risico's gedekt te zijn door zijn persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).
In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het/de gehuurde woning(en) een contract af te sluiten waarin dit risico is gedekt.
b) Aansprakelijkheidsverzekering voor gezinnen (privéleven)
De huurder verklaart dat hij een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Familie (privéleven) heeft.
In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het/de gehuurde woning(en) een contract af te sluiten waarin dit risico is gedekt.
ARTIKEL 7: HUISDIEREN
Huisdieren niet toegestaan
Huisdieren zijn niet toegestaan. Bij overtreding van dit voorschrift heeft de verhuurder het recht de huurder de toegang tot zijn accommodatie te weigeren. Weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of verbreking van het contract op initiatief van de verhuurder. In geval van vertrek van de huurder kan er dan ook geen sprake zijn van terugbetaling.
ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTES
De huurder verplicht zich ertoe zich respectvol te gedragen ten opzichte van de bewoners en het milieu in het algemeen (fauna, flora, diverse voorzieningen, etc.). Hij gebruikt het gehuurde overeenkomstig het beoogde doel en als een voorzichtig en verantwoordelijk persoon.
De huurder moet het goed in dezelfde staat teruggeven als waarin hij het heeft ontvangen. Hij is aansprakelijk voor eventueel verlies of schade van de verhuurder.
Het organiseren van groepsfeesten is niet toegestaan.
Het huisje is niet geschikt voor kinderen jonger dan 8 jaar (gebrek aan geschikte uitrusting voor kinderen, aanwezigheid van een vijver, steile trappen).
ARTIKEL 8bis: INVENTARISATIE VAN DE ZAKEN
Er wordt niet systematisch een inventaris opgemaakt van de uitrusting van het gehuurde pand. Enkel op verzoek van één van beide partijen wordt er aan het begin en einde van het verblijf een plaatsbeschrijving opgemaakt. Deze eventuele plaatsbeschrijving dient door beide partijen ondertekend te worden, waaruit de staat van het gehuurde en de uitrusting blijkt.
Er wordt van uitgegaan dat het onroerend goed in perfecte staat van onderhoud en gebruik verkeert.
De verhuurder handelt als een redelijk persoon en wil dat zijn eigendom in perfecte staat blijft. Het vervangt defecte apparatuur zo snel mogelijk.
Eventuele storingen, anomalieën en eventuele verschillen met de inventaris van de inventaris dienen uiterlijk om 10.00 uur op de dag na de aankomstdatum aan de verhuurder te worden gemeld.
ARTIKEL 9: KLACHTEN
Eventuele klachten dienen binnen 8 dagen na het einde van het verblijf per aangetekende brief of per e-mail aan de verhuurder te worden gericht. Ondersteunende documenten moeten worden bijgevoegd.
Bij gebrek aan overeenstemming tussen partijen zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt, bevoegd - Verviers.
ARTIKEL 10: REIZIGERSCONTROLE
De verhuurder heeft het recht om de identiteit van alle bewoners van de accommodatie te controleren en vast te leggen, overeenkomstig de wet van 2007. De huurder dient een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort) te tonen. Moet gecontroleerd worden bij de CGT
ARTIKEL 11: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, wordt ervan uitgegaan dat de huurder kennis heeft genomen van deze voorwaarden en alle clausules ervan heeft geaccepteerd uiterlijk op het moment van de online boeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het saldo voor het verblijf of bij het betrekken van de accommodatie.
DEEL 2: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA DE ORC
ARTIKEL 1: DOEL
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlinereserveringen die bij onze vestiging LA FENAISON worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (ORC).
De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze te hebben geaccepteerd. Er is geen enkele reservering mogelijk zonder dat de klant hiermee akkoord is gegaan. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.
ARTIKEL 2: AANBIEDINGEN
Al onze advertenties, webpagina's of aanbiedingen worden te goeder trouw en op basis van de beschikbare gegevens opgesteld. De kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en kunnen niet contractueel worden vastgelegd. Deze kunnen worden gewijzigd voordat de reservering definitief is. De klant machtigt ons om kennelijke materiële fouten in de door ons aan hem meegedeelde gegevens te corrigeren.
ARTIKEL 3: PRIJS
De prijzen die op het moment van boeking worden weergegeven, omvatten de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat u de service boekt.
De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.
ARTIKEL 4: VOORBEHOUD
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de op de boekingstool beschikbare diensten en de noodzakelijke en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen uitvoeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en de mate waarin deze aansluiten op zijn behoeften. Wij kunnen in dit opzicht niet aansprakelijk worden gesteld. Aan het einde van het reserveringsproces wordt de reservering als geaccepteerd door de klant beschouwd.
ARTIKEL 5: RESERVERINGSPROCES
Reserveringen door de klant worden gemaakt via het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is op de reserveringstool. De reservering wordt geacht tot stand te zijn gekomen zodra wij het reserveringsformulier hebben ontvangen. De klant verbindt zich ertoe om, voorafgaand aan elke reservering, alle voor de reservering noodzakelijke informatie in te vullen. De klant verklaart dat de verstrekte informatie waarheidsgetrouw en juist is. Zodra de definitieve keuze is gemaakt voor de te boeken diensten, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie: het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en accepteren van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte de validatie van de boeking door de klant.
ARTIKEL 6: BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING
De boekingstool bevestigt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze door onverwijld een e-mail te sturen. De reserveringsbevestiging per e-mail vat het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, geaccepteerd door de klant, de datum waarop de reservering is gemaakt en het adres van de vestiging waar de klant zijn klachten kan indienen, samen.
ARTIKEL 7: HERROEPINGSRECHT
Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van een reservering indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:
- accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),
- van vervoer,
- autoverhuur,
- horeca en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.
ARTIKEL 8: RESPECT VOOR PRIVACY
Wij verzamelen uw gegevens overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").
De persoonsgegevens die u ons verstrekt zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van bovengenoemd Reglement). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com die de reserveringstool, online betalingsaanbieders en in derde landen gevestigde aanbieders beheert. Met name bij een onlinebetaling moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsdienstaanbieder aan de bank van de vestiging worden doorgegeven, teneinde het reserveringscontract uit te voeren. Wij maken uitsluitend gebruik van partners waarvan het beschermingsniveau voldoet aan de beginselen van de AVG.
Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.
Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).
Als persoon van wie uw gegevens worden verzameld, hebt u het recht op toegang, rectificatie en verwijdering van uw gegevens. Ook hebt u het recht om bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen, waarin u uw naam, voornaam en adres vermeldt, alsook het onderwerp van de correspondentie.
U kunt uw klachten over het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.